Druženje mladih kroz pokret izviđača


Ambasadorova zabilješka – danas je gost blogger šef političkog odjela ambasade, Tamir Waser, koji je dugi niz godina bio izviđač u Sjedinjenim Državama i koji je imao čast da sudjeluje u otvaranju izviđačkog kampa “Jednostavno izviđaštvo” prošle sedmice na Boračkom jezeru.
 
Tamir Waser, an Eagle Scout
Ljetni izviđački kampovi za dječake bili su važan događaj svake godine dok sam odrastao u SAD.  Sedam dana koje smo svakog ljeta provodili u kampu bili su prilika za sticanje novih prijateljstava, usavršavanje izviđačkih vještina i uživanje u prirodi.  I dok smo se neki dan približavali izviđačkom kampu u blizini Boračkog jezera, preplavila su me sjećanja.  Jarbol, zborno mjesto, šatori, mjesto za zajedničke aktivnosti i objedovanje – sve je to moglo biti smješteno i u kampu Chawanakee u planinama Sierra Nevada u državi California.  A kada su mi uručili izviđačku maramu bio sam zapanjen kako se činilo normalnim staviti je oko vrata i svezati u izviđački čvor.

 
Izviđači iz Prnjavora, Prijedora i Zenice iz BiH, te iz Bajine Bašte i Prijepolja iz Srbije došli su da zajedno učestvuju u projektu nazvanom “Jednostavno izviđaštvo” – multietničkom kampu koji je ambasada sa ponosom sponzorirala grantom iz sredstava namijenjenih ovakvim aktivnostima.  I dok sam razgovarao sa mladim ljudima različitog porijekla, bio sam iznenađen, jer su se nadali istim stvarima koje smo željeli moji prijatelji i ja kada smo išli u naš kamp.  Željeli su upoznati nove prijatelje, raditi na izviđačkim vještinama i provesti vrijeme uživajući u prirodi.  Razgovarao sam sa ovim izviđačima o lekcijama koje sam ja naučio kao izviđač – kako biti lider, kako planirati i, najvažnije, kako od svakog člana grupe izvući najbolje.  Preko izviđača sam upoznao ljude druge vjere, drugog etničkog porijekla i drugačije boje kože, što mi je pomoglo da shvatim da različitosti mogu predstavljati snagu.  Sjajno je bilo gledati ove izviđače različitog etničkog porijekla, iz različitih gradova, entiteta i zemalja kako rade zajedno i grade prijateljstva.  Uvjeren sam da će se godinama s ponosom prisjećati deset dana koje su proveli u sklopu programa “Jednostavno izviđaštvo” i da će koristiti stečeno znanje i prijateljstva da bi izgradili bolju budućnost za ovu zemlju i region.

Comments