Američki učenik u Banjaluci

Moja prva posjeta Banjalučkoj gimnaziji još jednom je potvrdila značaj programa obrazovne razmjene.  Po prvi put u novijoj istoriji gimnaziju pohađa jedan učenik iz Amerike.  Zahvaljujem Nicku Frazeru što je izabrao da dođe u BiH (on je iz države Maine) i da provede godinu na školovanju u Banjaluci.  Siguran sam da će biti sjajan ambasador SAD u ovom gradu.  Posebno mi je drago što mi se tokom sastanka sa nekoliko učenika i profesora u gimnaziji pridružio ministar obrazovanja RS Anton Kasipović.  Također sam zahvalan Zoranu Pejašinoviću, direktoru gimnazije, koji uskoro ide u zvaničnu posjetu SAD da se na licu mjesta upozna sa obrazovnim sistemom u SAD.  Ovo, međutim, nije sve kada je riječ o našoj saradnji sa edukatorima u BiH.  Tu je i Kammi Sheeler, asistentica za engleski jezik, koja je u zemlji zahvaljujući programu Fulbright kojeg sponzorira Ambasada SAD.  Ona će raditi u sklopu Pedagoškog zavoda u Banjaluci na poboljšanju znanja u oblasti engleskog jezika.

Ambasador Moon i Nick Frazer u Banjaluckoj gimnaziji

Bez obzira gdje se nalazio u BiH, primijetio sam da svi učenici žele više mogućnosti za obrazovanje i priliku da nauče engleski jezik.  Uvijek me pitaju šta je neophodno i kako je uopšte moguće studirati u SAD.  Naglašavam da su SAD otvorene za studente i učenike iz BiH i da bih lično volio da više studenata iz BiH studira u SAD.  Raznolikost čini SAD bogatijom, a razna iskustva koja će studenti sa sobom donijeti u BiH ovoj zemlji će osigurati sredstva neophodna da postane prosperitetnija i da bude bolja za sve svoje građane.
 
Za on-line resurse iz oblasti obrazovanja posjetite:  www.educationusa.state.gov i http://www.ac-see.org/.

Comments